Pressemeddelelse: Sebastian Wistoft Jensen til HC Midtjylland

onsdag D. 19 december 2018 - Skrevet af Webredaktionen

HC Midtjylland har med virkning fra 1. januar hentet Sebastian Wistoft Jensen hjem til HC Midtjylland. HC Midtjylland har skrevet en halvanden års kontrakt med Sebastian Wistoft Jensen.

Sebastian er hentet i 2. divisionsklubben Skovbakken, men Sebastian er en lokal spiller, der har fået håndboldopvæksten i Ikast FS. Sebastian er en hurtig, bevægelig og fintestærk spiller med et godt skud, der dækker både venstre back og playmaker positionerne i angrebsspillet. Sebastian er hentet til HC Midtjylland i samarbejde med en række af vore sponsorer og Herning Industrigas som personlig sponsor, og det forventes at Sebastian bliver en profil i HC Midtjylland ligesom han er en af de største profiler i 2. division syd.

Cheftræner Søren Baadsgaard udtaler om tilgangen af Sebastian Wistoft Jensen: "Vi kender Sebastian rigtig godt, han er en spiller, vi har haft store problemer med de gange, vi har stået overfor hinanden. Han har gjort det rigtigt godt for Skovbakken i flere omgange, og er sikker på, at han passer perfekt ind i den spillestil, vi har i HC Midtjylland.

Vi er glade for at det er lykkedes at tilknytte Sebastian frem mod de afgørende kamp i 2. division og vores mål om at rykke op i 1. division, når anden halvdel af sæsonen er ovre."

Formand Kim Simonsen er ligeledes glad for den opbakning vi møder fra vore sponsorer, der har gjort det muligt at hente en spiller til midt i sæsonen. Vi er taknemmelige for den velvillighed, vi møder i sponsormarkedet, i en dagligdag hvor økonomien er afgørende for de sportslige muligheder.

Ligeledes er vi glade for at vi nu får en lokal spiller hjem til klubben – en spiller der passer ind i den måde vi ønsker at spille på og samtidig en spiller, der passer ind i de normer og værdier, vi arbejder efter i HC Midtjylland – hvor vi ønsker at give lokale spillere muligheden for at prøve sig af på øverste hylde.

Sebastian Wistoft udtaler om skiftet til HC Midtjylland: "Jeg blev utrolig stolt, da jeg fik henvendelsen fra HC Midtjylland, og var ikke i tvivl om, at dette var det rigtige skridt for mig i min karriere. Jeg synes, at der er gang i et spændende projekt, hvor jeg er sikker på, at jeg kan bidrage med mine kompetencer, da jeg synes, spillestilen passer godt til mig.

Jeg må da også være ærlig og sige, at det at kunne repræsentere et lokalt setup i Herning Ikast/Brande, der ønsker at være med til at udvikle unge spillere også trak i den rigtige retning. Det at spille foran et entusiastisk hjemmepublikum, og hvor der er bred opbakning fra sponsorer og erhvervsliv og have chancen for at være med til at være en del af starten på et projekt er jo noget alle drømmer om.

Jeg glæder mig rigtig meget til at trække HC Midtjylland trøjen over hovedet, og komme ud i Holing og mærke stemningen tættest på!!"

For yderligere information kontakt venligst

HC Midtjylland

Kim Simonsen

Telefon: +45 2014 5335

Om HC Midtjylland af 2018 ApS:

HC Midtjylland er etableret i 2005 som elitesatsningen på Herresiden for Herning, Brande og Ikast området. HC Midtjyllands vision er at skabe rammerne for elitehåndbold på Herresiden for den talentmasse, der er i moderklubben Herning FH, samarbejdsklubberne og området generelt, samt tilføre de relevante spillere, der skal til for at nå målet om på sigt at være en etableret klub, der hører hjemme i toppen af dansk håndbold.